Бекграундер – вид письмового матеріалу, що містить інформацію про історію виникнення та розвиток організації, додаткові відомості з якогось приводу чи ситуації, що пов’язані з її діяльністю в даний час. Використовується для ознайомлення з організацією нових співробітників.
Бенчмаркінг – мистецтво виявлення того, що інші роблять краще нас; вивчення, удосконалення та застосування методів роботи інших організацій.
Бібліометрія – наукова дисципліна, що займається вивченням документів на основі кількісного аналізу первинних і вторинних джерел інформації за допомогою різних формалізованих методів з метою отримання даних про ефективність наукових областей та прогнозуванні їх розвитку.
Бібліомікс – бібліографічний огляд за окремою темою, до якого можна включити бібліотечні документи за різними видами: книги; періодичні видання; відео-, кіно-, фоно-, фотодокументи; електронні видання; плакати; посилання на інформаційні ресурси та ін.
Бібліотрансформер – максимально повно представлена факто- та бібліографічна інформація щодо об’єкту бібліографування, на основі якої можна сформувати інші форми бібліографічних видань.
Бієнале – мистецький захід, що влаштовується кожні два роки. Можлива організація тематичних бієнале – музейно-бібліографічних, художньо-бібліографічних, музично-бібліографічних та ін.
Буктрейлер – форма реклами книги, анонс на книгу у вигляді короткого відеоролика, який включає в себе найяскравіші епізоди з книги. Основне його завдання – розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача.
Вебінар – спосіб організації зустрічей онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету. Для його організації використовуються технології відео-конференції, інтернет-телефонії та ін.
Виставка-інсталяція – виставка, яка представляє собою просторову композицію, створену з різноманітних елементів: книг, журналів, побутових предметів, промислових виробів та матеріалів, природних об’єктів, фрагментів текстової та візуальної інформації.
Воблери – надрукований на папері рекламний елемент будь-якої форми, що має пластикову гнучку ніжку. Завдяки оригінальній формі привертає до себе увагу.
Геокешінг* – нова форма проведення екскурсій у бібліотеці.
Едьютейнмент – позиціонування бібліотеки як простору для інтелектуального дозвілля.
Інфографіка – графічний спосіб подачі інформації, даних і знань. Інфографікою можна назвати будь-яке поєднання тексту і графіки, створене з наміром викласти ту чи іншу історію, донести той чи інший факт.
Квест – інтелектуально-динамічна гра, що поєднує спортивне орієнтування, розв’язування інтелектуальних завдань, принцип командних змагань. У бібліотеках використовується для ознайомлення користувачів з бібліотечними послугами, відділами тощо.
Кластер – група компаній, яких об’єднує територіальне сусідство і спільна діяльність.
Книжковий дрес-код – форма масового заходу, на якому презентують саме ті книги, які можна вважати обов’язковою складовою іміджу сучасної людини.
Наукометрія – наукова дисципліна, яка вивчає еволюцію науки через численні вимірювання наукової інформації, такі як кількість наукових статей, опублікованих в даний період часу, цитованість. Наукометрію часто застосовують як абсолютну основу оцінки виконання та фінансування різних наукових одиниць (інститутів, команд, індивідуумів).
Пабліситі – прагнення до популярності, самореклама.
Перфоменс бібліотечний – акція, в якій особа чи група осіб виконує специфічні дії (читання книг, демонстрація відповідних плакатів, газел та ін.), направлені спонукати людей читати та приходити до бібліотек.
Постер-сесія (від англ. рoster – плакат чи афіша рекламного характеру) – презентація напрацювань за допомогою постера (постерів) або стендової доповіді.
Ребрендинг – комплекс заходів для зміни бренда або його складових: назви, логотипа, візуального оформлення бренда із зміною його цілісної ідеології.
Флешмоб (також флеш моб або флеш-моб) — це заздалегідь спланована масова акція, зазвичай організована через Інтернет або інші сучасні засоби комунікації, у якій велика кількість людей оперативно збирається у громадському місці, протягом декількох хвилин виконує завчасно узгоджені дії (сценарій), і потім швидко розходиться.
Флеш-час – безоплатна видача читацького квитка.
Фліпчарт – магнітно-маркерна дошка з кріпленням для листа або блоку паперів, що перегортається за принципом блокнота. Використовується як інтерактивна форма у підвищенні кваліфікації працівників, у рекламній діяльності бібліотек.
* Дорофеева, О. Библиотечная молодёжь Луганщины: вместе к новым свершениям [Текст] /О. Дорофеева // Бібліотечний форум України. – 2012. – № 4. – С. 32-35.